نوشته شده توسط : رضا جعفری

با فرا رسیدن فصل سرما استقبال از لباس های زمستانی بیشتر می شود و کاپشن چرم کالینز از جذاب ترین لباس های زمستانی است. برای انتخاب یک کت مردانه مناسب و هماهنگ با استایل باید معیارهای مختلفی را در نظر گرفت که در مقاله راهنمای خرید کت مردانه به آن می پردازیم.

در فصل زمستان شرایط محیطی نسبت به روزهای دیگر سال به دلیل کاهش دما، بارش برف، باران و باد تغییر می کند. به همین دلیل نوع لباس مورد استفاده دستخوش تغییراتی می شود. لباس های زمستانی و لباس هایی مانند کاپشن های مردانه به دلیل طرح های جذاب و پارچه های مطلوبی که دارند در فصل سرد بسیار پرطرفدار هستند.

بسیاری از لباس های زمستانی به گونه ای طراحی شده اند که قسمت های مختلف بدن و حتی اضافه وزن را پوشش می دهند و این یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت لباس های زمستانی است. معمولا آقایان معیارهای مختلفی را برای انتخاب لباس مردانه در نظر می گیرند که این معیارها با توجه به نوع لباس می تواند متفاوت باشد.
مثلا در خرید پارچه های مردانه توجه به نوع پارچه، نوع یقه، کیفیت پارچه، قیمت و .... بسیار مهم است که در راهنمای خرید پارچه مردانه به طور کامل به آن اشاره شده است.

کاپشن های مردانه بر اساس جنسیت، کاربرد و ... به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. به طور کلی برای خرید هر لباسی مانند کت یا پالتو مردانه ابتدا باید با انواع و مدل های آن آشنا شد. این در مورد زنان نیز صدق می کند. به عنوان مثال هنگام خرید کت زنانه باید اطلاعاتی در مورد مدل و قد کت داشته باشند که در راهنمای خرید کت زنانه بر آن تاکید شده است.

کت چرم مردانه مشکی
برخی از مردان علاقه زیادی به کاپشن های چرم دارند و همیشه هر سال مدل های جدیدی از این کت ها را خریداری می کنند. کت های چرم بسیار جذاب هستند اما برای استایل های محدود مناسب هستند و باید با شلوار و کفش مناسب ست شوند. به طور کلی مدل های مختلف کت مردانه برای استایل های مختلف مناسب است. اواخر تابستان حراج کت پسرانه و مردانه آغاز می شود.

شناخت دقیق مدل ها و انواع کاپشن مردانه می تواند در انتخاب بهترین کاپشن مطابق سلیقه و میل موثر باشد. در ادامه به بیان انواع کت مردانه می پردازیم.

انواع کاپشن مردانه
کاپشن های مردانه را با توجه به نوع استفاده می توان به دو دسته معمولی یا روزمره و اسپرت یا اسپرت تقسیم کرد.

ژاکت های روزمره
این کاپشن ها برای مصارف معمولی و روزمره می باشد و مدل های مختلفی از جمله کاپشن های چرم و کلاسیک و کت چرم در این دسته قرار می گیرند. مهم ترین مسئله در تولید کاپشن های روزمره ایجاد گرما و محافظت از بدن است. از این کاپشن ها می توان در مجالس، محل کار، دانشگاه و ... استفاده کرد.

معمولا نوع و مدل کت های مردانه روزمره به گونه ای است که فضای زیادی را اشغال می کند. به عبارت دیگر در هنگام استفاده از این ژاکت ها فرد نمی تواند فعالیت های پرسرعت مانند دویدن را انجام دهد. این مدل ژاکت برای ورزش طراحی نشده است و نباید برای ورزش یا دو مورد استفاده شود.

کت های مردانه روزمره ظاهری ساده و در عین حال جذاب دارند و گرمای خوبی به اندام می دهند.

کت مردانه روزمره
کت های اسپرت
این مدل کاپشن مردانه در مقایسه با کاپشن های روزمره طراحی زیباتر و پیچیده تری دارد و عموما در رنگ های روشن مانند زرد، نارنجی، سبز فسفری و ... تولید می شود. کت های چرمی اسپرت عموما در رنگ مشکی محبوب هستند. علاقه مندان به کوهنوردی، اسکی و طبیعت گردی با کاپشن های ورزشی آشنا هستند. این مدل کاپشن بر خلاف کاپشن های روزمره حجیم نیست و می توان با خیالی آسوده در حین فعالیت های ورزشی از آن استفاده کرد.

کاپشن های اسپرت دارای جیب های زیادی هستند که در بیرون و داخل کت قرار گرفته اند. این جیب ها برای ورزشکاران بسیار مفید هستند، زیرا می توانند وسایل مختلف خود را داخل آن قرار دهند. جنس کت های اسپرت به گونه ای است که می توانند بدن را در برابر سرما به خوبی محافظت کنند.

کت اسپرت مردانه
کاپشن های اسپرت در مقایسه با کاپشن های روزمره قیمت بسیار بالاتری دارند چرا که در تولید آن ها علاوه بر طراحی زیبا و خاص از الیاف مصنوعی مرغوب و یا حتی پر برخی از پرندگان مانند غازها و اردک ها استفاده شده است. روکش داخلی کت های اسپرت نوعی عایق حرارتی است که از خروج گرما و همچنین نفوذ و ورود سرما جلوگیری می کند.

اگر به دنبال یک کت مناسب برای فعالیت های ورزشی هستید، کت های اسپرت بهترین گزینه محسوب می شوند که البته قیمت بالایی نیز دارند. اگر می خواهید کت اسپرت بخرید، حتما رنگ های روشن مثل زرد و نارنجی بخرید. در هنگام کوهنوردی یا اسکی اگر لباس تیره بپوشید ممکن است به دلیل رنگ محیط دیده نشوید. به همین دلیل بهتر است لباس ورزشی شما روشن باشد.

مهمترین معیارها در خرید کت مردانه
برای خرید کت مردانه باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. توجه به این معیارها کمک زیادی به این امر خواهد کرد



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

هزینه آزمون آزمایشی آیلتس
آزمون آیلتس یک آزمون معتبر و بین المللی است که هر ساله در بسیاری از کشورها برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی افراد برگزار می شود. برای شرکت در آزمون آیلتس ابتدا باید مبلغی مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش کشور پرداخت کنید که قیمت آن قطعی نیست و بهتر است بدانید تنها مرجع رسمی صدور مجوز برای انجام آزمون آیلتس سازمان سنجش آموزشی کشور است. در این مقاله به بررسی هزینه آزمون آیلتس شما در ایران و سایر کشورها می پردازیم.
برای آمادگی حداکثری آیلتس یکی از مهم ترین قسمت ها شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس است. هزینه تست های شبیه سازی شده در ایران متفاوت است. آموزشگاه زبان ایرانیان آکسفورد آزمون های آزمایشی با کیفیت آیلتس و همچنین ارائه پاسخ های کامل و تجزیه و تحلیل نمره را برگزار می کند. برای شرکت در آزمون آیلتس ایران آکسفورد و دریافت هزینه حتما با موسسه تماس بگیرید.

هزینه کلاس های آموزشی آیلتس

به نقل از دهکده زبان همانطور که در بالا دیدید، برای شرکت در آزمون آیلتس باید هزینه های نسبتا بالایی بپردازید. به همین دلیل آموزش آیلتس بسیار مهم است. آموزشگاه زبان آکسفورد ایران تنها موسسه زبانی است که دوره های آموزشی آیلتس را بصورت تضمینی و کتبی ارائه می دهد. از مزایای کلاس های آیلتس ما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معلمان با تجربه با سابقه زبان آموزان موفق در گذشته
تراکم کلاس های آیلتس
آموزش آیلتس تضمینی
ارائه تست های آزمون رایگان به داوطلبان
در صورت نارضایتی معلم، وجه را برگردانید
در صورت عدم کسب نمره مورد نظر در آزمون آیلتس، وجه را بازگردانید
برگزاری دوره های مختلف گروهی، نیمه خصوصی، خصوصی، حضوری و آنلاین برای داوطلبان با شرایط مختلف
خلاصه نکات کلیدی در مورد هزینه های آزمون آیلتس

زبان آموزان توجه داشته باشند که هزینه آزمون آیلتس 2022 برای آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است و نوع آزمون از نظر هزینه تفاوتی نخواهد داشت. اگر قصد شرکت در آیلتس در کشورهای دیگر مانند ارمنستان، ترکیه، امارات متحده عربی و ... را دارید، بهتر است قیمت ها را با مرکز آن کشور بررسی کنید. زیرا هر مرکز بسته به امکانات و نیازهای محلی خود ممکن است هزینه بالاتر یا کمتری را دریافت کند. همچنین باید توجه داشته باشید که علاوه بر قیمت آیلتس 2022، اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را در کشور دیگری دارید، زیرا بخش شفاهی معمولاً در روز دیگری (هفت روز بعد یا قبل از قسمت کتبی) برگزار می شود، باید هزینه را پرداخت کنید. هزینه های اقامت در این کشور کشورها را هم بپذیرید.



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

English For You مجموعه ای عظیم و برتر را در پاتوق یو برای شما آماده کرده ایم که به عنوان بهترین و کامل ترین مجموعه آموزش مکالمه حرفه ای انگلیسی شناخته می شود. اگر به دنبال راهی آسان برای یادگیری آسان زبان انگلیسی و برقراری ارتباط حرفه ای هستید، این مجموعه ارزشمند را از دست ندهید. 
با استفاده از این پکیج ارزشمند می توانید بیش از 80 جلسه آموزش زبان انگلیسی را در منزل برگزار کنید تا بتوانید مکالمه انگلیسی را به صورت حرفه ای تمرین کنید و مکالمه را به طرز شگفت انگیزی یاد بگیرید.
نام این مجموعه عالی آموزش مکالمه انگلیسی English For You یا EFU می باشد که نامی معروف و پرطرفدار در زمینه آموزش مکالمه انگلیسی می باشد.
در این مجموعه سه معلم به شما آموزش می دهند که هر کدام از آنها در سطح خاصی بهره می برند. در این مجموعه شما توسط اساتیدی آموزش می بینید که می توان سه نفر از آنها را واقعاً حرفه ای در این زمینه دانست.

English For You به سه بخش تقسیم می شود:

- قسمت اول: آموزش برای مبتدیان شامل 30 VCD
- قسمت دوم: آموزش متوسطه شامل 30 VCD
- قسمت سوم: آموزش حرفه ای شامل 20 VCD

روش تدریس در این مجموعه به این صورت است که ابتدا موضوعی از درس ارائه می شود و سپس با روش تمرین و تکرار و شنیدن و گفتن تأثیر آموزشی بسیار خوبی خواهد داشت و به خوبی در ذهن شما نقش می بندد.
در پایان به شما کاربران عزیز پاتوق یو پیشنهاد می کنم این پک ارزشمند را از دست ندهید و دانلود آن را فراموش نکنید و تا آخرین درس یاد بگیرید و از آموزش اختصاصی مکالمه انگلیسی به بهترین نحو بهره مند شوید.

با متخصصان انگلیسی دنیا کشف کنید که انگلیسی چه کارهایی را برای شما انجام می دهد.
انگلیسی اولین زبان جهانی در جهان است و برای افرادی که می خواهند سفر کنند و از فرهنگ انگلیسی زبان لذت ببرند ضروری شده است.

زبان انگلیسی در اطراف ما وجود دارد، اما ما می دانیم که اگر نفهمید یا نتوانید در آن شرکت کنید چقدر می تواند دشوار باشد. به همین دلیل است که ما مجموعه ای از دوره های مقدماتی زبان انگلیسی و منابع آنلاین ایجاد کرده ایم تا مردم بتوانند با اطمینان از زبان انگلیسی استفاده کنند.

اگر قبلاً انگلیسی مطالعه نکرده‌اید یا نیاز به یادگیری اصول اولیه دارید، ما به شما کمک می‌کنیم مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن خود را بهبود ببخشید. ما به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعات اولیه را با مردم کشورهای دیگر، در محل کار یا اجتماعی درک کنید.

طیف منحصر به فرد دوره ها و پشتیبانی موجود از کارشناسان انگلیسی جهانی را بررسی کنید تا به شما در شروع سفر انگلیسی خود کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

مجموعه کتاب «Speakout» شامل 8 سطح مختلف با هدف ارتقای مهارت گفتاری به صورت خودآموز است. این کتاب عبارات رایج روزمره انگلیسی را آموزش می دهد و برای کسانی که می خواهند مکالمه با لهجه بریتانیایی را یاد بگیرند بسیار مفید است. علاوه بر مکالمه، بخش‌های دیگری مانند گرامر و «خواندن» نیز در این کتاب دیده می‌شود که آن را به سرمایه‌ای ارزشمند تبدیل کرده است.  می توانید بهترین کتاب ها را در فروشگاه انتشارات کتاب برای خود سفارش دهید.

املای صحیح کلمات را یاد بگیرید

حتی بسیاری از انگلیسی زبانان مادری در املای کلمات مشکل دارند. هر چه بیشتر تمرین کنید، مهارت بیشتری خواهید داشت. برای این کار باید از یک فرهنگ لغت خوب استفاده کنید و تفاوت بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی را بدانید. همچنین می توانید با مطالعه کتاب ها و مجلات انگلیسی املا را یاد بگیرید و تمرین کنید.

بهترین راه برای یادگیری لغات انگلیسی

بسیاری از زبان آموزان فکر می کنند که هر چه کلمات یا عبارات انگلیسی بیشتری بدانند، سطح زبان بالاتری دارند. اما واقعیت این است که اگر تمام لغات یک فرهنگ لغت را حفظ کنید، هرگز نمی توانید خود را مسلط به یادگیری واژگان انگلیسی بدانید. دلیل این امر یک چیز است: کلمه بدون قرار گرفتن در «متن» (Context) معنایی ندارد. معنای متن این است که این کلمه به صورت «جمله» به کار رفته است.

پس به یاد داشته باشید که هر زمان با کلمه یا عبارت جدیدی مواجه شدید، سعی نکنید آن را حفظ کنید، بلکه بلافاصله به دنبال فرهنگ لغت یا هر منبع معتبر دیگری که حاوی مثال ها و عبارات مربوط به آن کلمه یا عبارت باشد بگردید. سپس این عبارت را همراه با معنی آن یاد بگیرید.

اکثر مردم بدون هیچ برنامه خاصی شروع به یادگیری کلمات جدید می کنند. آنها فقط سعی می کنند کلمات جدید را بشنوند و بلافاصله آنها را حفظ کنند. اما چند ساعت بعد متوجه می شوند که بسیاری از آن کلمات را فراموش کرده اند. از سوی دیگر، بسیاری از زبان آموزان قادر به یادآوری کلمات مناسب در زمان مناسب نیستند.

استراتژی یادگیری لغات انگلیسی

این استراتژی برنامه ای است که شما را به هدف بلندمدتتان می رساند. برای این کار در ادامه این آموزش چند راه حل ساده و در عین حال کاربردی برای یادگیری لغات انگلیسی ارائه خواهیم کرد.

کلماتی را یاد بگیرید که هم نقش «اسم» و هم «فعل» دارند.
کلماتی را یاد بگیرید که چندین معنی دارند.
کلمات مشابه را در زبان مادری خود یاد بگیرید.
یادگیری گروهی از کلمات که ریشه یا قسمت های انتهایی یکسانی دارند.

برای خود فهرستی تهیه کنید و هر کلمه جدیدی را که می شنوید یا می بینید بنویسید. این کار تاثیر زیادی در بهبود دایره لغات شما دارد. ما اغلب در مورد یادگیری کلمات یا عبارات جدید آنقدر هیجان زده می شویم که به خود می گوییم نمی توانیم آنها را فراموش کنیم. اما باور کنید هر چیزی که برای اولین بار می شنوید در ذهن شما باقی نمی ماند.

به محض شنیدن یک کلمه یا عبارت جدید به نوشتن عادت کنید. یک دفترچه با خود ببرید یا آن را روی تلفن همراه خود یادداشت کنید. البته همانطور که قبلا اشاره کردیم بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی نوشتن کلمات جدید در قالب جمله یا مثال است. همچنین می توانید معنی و تمرین آن را یادداشت کنید. وقتی یک کلمه جدید را به صورت جمله یاد می گیرید، بعداً راحت تر آن را به خاطر خواهید آورد.

گرامر انگلیسی را از ابتدا یاد بگیرید

با این حال، برای برخی از افراد، یادگیری گرامر انگلیسی یک کار دلهره آور به نظر می رسد، حتی اگر سال ها صرف یادگیری آن کرده باشند. واقعیت این است که یادگیری هر زبانی بدون تسلط بر گرامر امکان پذیر نیست. بنابراین باید یک راه ساده برای یادگیری پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

همانطور که می دانید لباس رسمی زنانه شیک یکی از پرفروش ترین لباس های خانم های جوان و خانم های محترمی است که همیشه دوست دارند در همه مهمانی ها و مجالس بدرخشند و برجسته باشند. 

این بلوزها که از مواد مختلفی ساخته خواهند شد، حتی در مجالس عروسی نیز قابل پوشیدن هستند و استایل زیبایی به شما خواهند بخشید.
گاهی اوقات یک بلوز شیک زنانه با دامن های همسان تولید می شود که یک لباس کامل محسوب می شود.
همچنین بلوز شیک زنانه را می توان با انواع دامن های کوتاه و شلوارهای پارچه رنگی یا مشکی ست کرد و بسیار جذاب و با وقار به نظر می رسد.
انواع بلوز شیک زنانه می تواند به شرح زیر باشد:

بلوز یقه کراوات زنانه جدید
بلوز توری زنانه جدید
بلوز گیپور توری زنانه
بلوز زنانه با دکمه های اسپرت
بلوز زنانه با آستین طرح دار
ست بلوز و دامن زنانه
بلوز زنانه آستین بلند
بلوز ابریشمی زنانه دخترانه
بلوز زنانه لباس عروسکی
بلوز شیک زنانه

به گفته کهن شاپ همه این مدل ها دارای پارچه هایی هستند که از مواد خوبی مانند ابریشم، ساتن، گیپور و ویسکوز ساخته شده اند که گاهی به آن ها کاغذ نیز می گویند.
بلوز یا بلوز زنانه رنگ های متنوع و جذابی دارد که همه دوست دارند به محض دیدن چند طرح آن را بخرند و در کمد لباس خود قرار دهند.

خرید عمده بلوز شیک زنانه با قیمت پایین
برای خرید انواع بلوز زنانه شیک با قیمتی ارزان می توانید به فروشگاه های مجازی و نمایندگی های اینترنتی این محصول مراجعه کنید.
این نمایندگی ها با ارائه خدمات متنوع به مشتریان خود همواره در تلاش هستند تا فروش خود را بهبود بخشند و مشتریان خود را افزایش دهند.
بلوز شیک زنانه یکی از مواردی است که باید در آب سرد 30 درجه سانتیگراد شسته شود تا همیشه مانند روز اول باشد و تغییر رنگ و سایز نداشته باشد.
تمامی محصولاتی که به صورت آنلاین خریداری می کنید، باکیفیت، سبک و شیک هستند و با پوشیدن آن ها احساس راحتی می کنید.
همچنین این محصولات دارای رنگ ثابت و یکنواختی هستند که در اثر قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید تغییری نمی کند و مانند قبل باقی می ماند.

سفارش عمده بلوز زنانه شیک از نمایندگی های اینترنتی
برای سفارش عمده بلوز زنانه شیک در نمایندگی های اینترنتی محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد، شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی که اینترنت وجود دارد، سفارش دهید و منتظر دریافت آن توسط سرویس تحویل باشید. دانلود عامل مناسب
این بلوزهای مرغوب با انواع پوست سازگار است و در هنگام پوشیدن احساس راحتی بی نظیری به شما می دهد و بدن شما به سرعت به آن عادت می کند.
بلوز زنانه شیک در نمایندگی بعدی با کمترین قیمت ممکن نسبت به جاهای دیگر به فروش می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

روغن های صنعتی مبتنی بر نفت
روغن های صنعتی مبتنی بر نفت دارای طیف وسیعی از روغن های صنعتی برای ماشین های خانگی و صنعتی و مصارف عمومی می باشند. روغن‌های صنعتی عموماً در کوره‌های تقطیر نفت خام به دست می‌آیند و عناصر مضری مانند گوگرد و فسفر را حذف می‌کنند و عناصری را اضافه می‌کنند که خواص روغن را بهبود می‌بخشند. برای خرید با کیفیت ترین روانکارهای صنعتی از شرکت اویل کارو نماینگی مراکز تولید روغن صنعتی همین الان روی لینک کلیک کنید. 

 

افزودنی‌های روغن موادی هستند که مقاومت روغن را در دماهای بالا ثابت نگه می‌دارند و به حفظ ویسکوزیته کمک می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند روغن‌های مبتنی بر نفت صنعتی خواص فیزیکی و شیمیایی خود را در شرایط کاری مختلف حفظ کنند.

روغن های صنعتی با پایه گیاهی
روغن‌های صنعتی گیاهی، همانطور که از نامشان پیداست، از فرآوری گیاهان خاصی مانند روغن‌های صنعتی گیاهی (کرچک، خردل و کلزا) به همراه افزودنی‌هایی که خواص روغن‌های گیاهی را بهبود می‌بخشند، به دست می‌آیند. تولید می شوند

انواع روانکارهای صنعتی
4 طبقه بندی اصلی روان کننده ها وجود دارد. آن ها هستند.

روان کننده های مایع

روان کننده های نیمه جامد

روان کننده های جامد

روان کننده های مصنوعی

 

هر دسته دارای فهرستی از روان کننده های رایج است.

انواع روغن های صنعتی
روغن صنعتی می تواند طیف گسترده ای را اشغال کند، به عنوان مثال: روغن زنجیر، روغن دنده، روغن توربین، روغن برش، روغن هیدرولیک، روغن نساجی، روغن سیلندر، روغن در گردش، روغن چند منظوره، روغن موتور دیزل و بنزین، روغن دنده، روغن دریایی، روغن های ضد زنگ و ضد خوردگی، روغن های کمپرسور و غیره. همگی در دسته روغن های صنعتی قرار می گیرند.

روغن ها
روغن ها روان کننده های بسیار رایج و مایعات نازکی هستند که از زنجیره های بلند پلیمرها با مواد افزودنی برای تعدادی خواص اضافی ساخته می شوند.

روان کننده های روغن عمدتاً در لولاها، بلبرینگ ها، نگهدارنده ابزار و تیغه های تراش استفاده می شوند.

وقتی می خواهید چیزی را بدون جدا کردن آن روغن کاری کنید، می توانید آن را انجام دهید. اما هنگام استفاده از گریس، این اجزا باید از هم جدا شوند.

بهتر است سطح روغن کاری شده در معرض گرد و غبار و کثیفی نباشد. زیرا باعث چسبندگی و اصطکاک بیشتر می شود. اگر می خواهید سطح را تمیز نگه دارید، نباید از روغن استفاده کنید زیرا روغن ویسکوزیته پایینی دارد و در نتیجه تمایل به چکه دارد. هنگامی که سطح در معرض آب یا هر چیزی که می تواند روغن را بشویید از آن استفاده نکنید زیرا دوام زیادی نخواهد داشت.

افزودنی های رایج شامل آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از اکسیداسیون روغن، بازدارنده های خوردگی برای جلوگیری از خوردگی اجزا و مواد شوینده برای جلوگیری از رسوب کف می باشد. فیلتر کردن این زنجیرهای بلند بین سطوح دشوار است و روغن ها را به عنوان یک مانع کشویی بین آنها می سازد. وزن روغن با ویسکوزیته آن تعیین می شود. هرچه این عدد کمتر باشد، روغن شل تر و راحت تر حرکت می کند.

رحمت
گریس ها با استفاده از روغن و مخلوط کردن با غلیظ کننده ها تهیه می شوند.

گریس ها عمدتاً در چرخ دنده ها، بلبرینگ ها، زنجیرها و اتصالات استفاده می شوند. سه نوع گریس وجود دارد که عبارتند از: گریس لیتیوم سفید، گریس دریایی و گریس سیلیکونی. گریس ها طیف وسیعی از دما، سرعت و بار را پوشش می دهند.

زمانی می توان از گریس استفاده کرد که برای ماندگاری و چسبندگی طولانی مدت به سطح نیاز به روغن کاری است و زمانی که می خواهید محتویاتی مانند آب و گرد و غبار را پاک کنید. هنگامی که به ندرت از دستگاه استفاده می کنید نیز می توان از آنها استفاده کرد، بنابراین ممکن است فراموش کنید آن را روغن کاری کنید.

اگر مکانیزم های کوچک یا سریعی دارید که گریس غلیظ مقاومت زیادی ایجاد می کند، گریس ها مناسب نیستند. وقتی سرعت نمی خواهید از آنها استفاده کنید.

هنگامی که قطعات حرکت می کنند، گریس در اطراف آنها حرکت می کند، بنابراین اگر می خواهید تجهیزات تمیز بمانند، استفاده از گریس گزینه خوبی نیست.

گریس ها همچنین ممکن است حاوی ذرات روان کننده اضافی مانند گرافیت، دی سولفید مولیبدن یا پلی تترا فلوئورواتیلن (تفلون) باشند.

گریس ها علاوه بر خاصیت روان کنندگی روغن ها دارای خاصیت چسبندگی هستند که باعث می شود روان کننده بهتر به سطح بچسبد. گریس ها همچنین می توانند به عنوان یک مانع عمل کنند و از سطوح در برابر آلاینده هایی که می توانند باعث خوردگی و آسیب شوند، محافظت می کنند. مانند روغن ها، گریس ها می توانند طیف وسیعی از قوام را داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

در مورد سایر اجناس به رنگ انتخابی دقت کنید، بقیه وسایل را باید به رنگی انتخاب کنید که با رنگ لباس اصلی تان هماهنگ باشد، مثلا اگر لباس شما مشکی است، کیف و کفش در رنگ هایی مانند قرمز باشد. ، سفید، طوسی، کرم، صورتی، طرح دار انتخاب پلنگی و ... حتما می دانید که کفش های پاشنه بلند یکی از مهم ترین وسایل برای یک مهمانی رسمی هستند پس از آن غافل نشوید. در مقاله 5 قانون طلایی برای دوستداران کفش پاشنه بلند! ترفندهای راه رفتن با این کفش ها را برای کسانی که نمی دانند توضیح دادیم اگر دوست دارید حتما ببینید. در مورد شلوارها، بهتر است برای مهمانی های رسمی از پارچه راسته یا شلوارهای گشاد استفاده کنید. برای خرید بهترین ها در کهن شاپ روی لینک کلیک کنید.

لباس مناسب برای یک قرار عاشقانه
می توان گفت قرارهای عاشقانه، مخصوصاً اولین ها، یکی از بهترین و البته ترسناک ترین قرارهایی است که تا به حال در زندگی خود داشته اید. پس قطعاً می خواهید برای این قرار مهم بهترین خود باشید. به نظر من بهتر است ابتدا در مورد مزایا و معایب یک قرار صحبت کنیم، سپس به سراغ بهترین لباس خرما برویم.

مهمترین چیز این است که خود را به عنوان کسی که نیستید نشان ندهید. با همان سبک، رنگ ها و لباس های مورد علاقه در اولین قرار ملاقات خود بروید. از آنجایی که نمی توانید استایل همیشگی خود را فراموش کنید، اگر برای اولین قرار خود عاشقانه خود نباشید، قطعا در معرض دید قرار خواهید گرفت و این می تواند باعث شود طرف مقابل فکر کند شما اعتماد به نفس کافی ندارید.

از پوشیدن لباس هایی که با آن ناراحت هستید خودداری کنید. بسیار بسیار مهم، کفش هایی بپوشید که بتوانید راحت راه بروید و لباس هایی بپوشید که بتوانید راحت نفس بکشید و احساس ناراحتی نکنید.

برای اولین قرار عاشقانه بی دغدغه، رنگ های روشن و لاستیک را انتخاب کنید. رنگ های خنثی مانند سرمه ای، سفید، مشکی، خاکستری، قهوه ای بهترین انتخاب هستند.

تا اینجا به طور خلاصه در مورد مزایا و معایب یک قرار صحبت کردیم، حالا بیایید به موضوع اصلی خود بپردازیم، یعنی برای یک قرار شیک، شیک و راحت چه بپوشیم.

مانتو کوتاه ساده، ژاکارد و کت ساده گزینه های مناسبی برای یک قرار عاشقانه هستند. کت خود را با یک شال رنگارنگ ست کنید تا ظاهرتان شل و جور به نظر نرسد. در مورد شلوار، شلوار جین راسته، پارچه های لاغر یا صاف، یا دمپایی گشاد گزینه های مناسبی هستند. نگران شلوارهای گشاد، شلوارهای گشاد، شلوار جین زاپ و چیزهایی از این قبیل نباشید. در نهایت استایل خود را با یک جفت کفش پاشنه بلند و یک کیف کامل کنید.

لباس مناسب برای جلسات دوستانه، خرید، کافه ها و رستوران ها
در این صورت می توانید سبک های مختلفی را تجربه کنید. مانتو ساده، مانتو عروسکی، مانتو کوتاه ساده، مانتو جین، مانتو جلو بسته و مانتو جلو باز، مانتو بلند گشاد، جلیقه و کت کاغذی، کت کاغذی گزینه های مناسبی برای جلسات دوستانه، خرید و کارهای روزانه هستند. این ست را می توانید با شلوار جین و شلوار پارچه ای کامل کنید. در مورد کفش، شما گزینه های زیادی دارید، صندل، صندل، کفش پاشنه بلند گزینه های خوبی هستند.

لباس مناسب برای محل کار

ما هر روز حدود 8 ساعت سر کار هستیم، بنابراین پوشیدن لباس مناسب و راحت بسیار مهم است. پس نگران پوشیدن لباس های خیلی تنگ و کوتاه نباشید، زیرا علاوه بر راحت نبودن، باعث ناراحتی شما نیز می شود. پس ویژگی مهم مانتو کار رایگان و راحت بودن آن است. کت تک رنگ، کت تک رنگ با طول متوسط، جلیقه و کت کاغذی، کت کاغذی گزینه های مناسبی برای محل کار هستند. در مورد رنگ، رنگ های خنثی بهترین انتخاب هستند. در مورد شلوار بهترین گزینه شلوار پارچه ای است. بهتر است پاشنه کفش برای محل کار 3-5 سانتی متر کمتر باشد، از پوشیدن کفش پاشنه بلند و صندل خودداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

روغن موتور توتال
روغن موتور توتال تولید شده توسط شرکت فرانسوی توتال اویل. از نظر ویسکوزیته به طور کلی به دو نوع روغن موتور تک درجه یا مونوگراد مانند روغن موتور SAE 10، 30 و 40 و روغن موتور چند درجه یا فول چند درجه تقسیم می شوند. روغن موتور چند درجه یا فول چند درجه به روغن موتور چهار فصل یا اتوماتیک معروف است. شما می توانید برای تهیه روغن موتور توتال ایران از نمایندگی رسمی این شرکت، اویل کارو اقدام به خرید نمایید.

درست مانند روغن موتور Total 5000 با SAE 20-W50 یا روغن موتور Total 7000 با SAE 10-W40، روغن موتور SAE با دو عدد و حرف W که مخفف Winter است نمایش داده می شود. SAE مخفف Society of Automotive Engineers است. الگوهای موجود در این مجموعه از اوایل قرن بیستم در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گرفته است. در روغن های موتور توتال عدد سمت چپ بعد از حرف W نشان دهنده گرانروی کل روغن موتور در دمای پایین و عدد سمت راست نشان دهنده ویسکوزیته روغن موتور در دمای بالا است. در تولید روغن موتور توتال از بهترین روغن پایه استفاده می شود که روغن موتور توتال آن هم با پایه معدنی و هم با پایه مصنوعی تولید می شود. روغن موتور توتال با دارا بودن مواد افزودنی مناسب عملکرد روغن موتور را در هوای سرد بهبود می بخشد به طوری که در هوای سرد هنگام راه اندازی موتور به عنوان روغنی با ویسکوزیته کم مانند 10 SAE یا 20 SAE عمل می کند. و فناوری به کار رفته در روغن موتور توتال به راحتی هنگام راه اندازی موتور خودرو روشن می شود. روغن موتور با استفاده از روغن موتور توتال و افزودنی های مناسبی که شرکت توتال در تولید روغن موتور استفاده می کند، به سرعت به تمام قطعات موتور می رسد و قطعات موتور را به خوبی روان می کند. روغن موتور فول گرید با افزایش دمای موتور ویسکوزیته کمتری نسبت به روغن موتورهای تک درجه یا مونورید دارد. با استفاده از روغن موتور توتال Multi-Grade در گرم ترین شرایط، لایه ای از روغن بین قطعات باقی می ماند که باعث کاهش سایش و اصطکاک بین قطعات می شود. به طور کلی، محدوده دمای کل روغن کارکرد چند درجه وسیع تر از یک درجه است. با توجه به اینکه بیشترین خوردگی و سایش در قسمت های متحرک موتور زمانی اتفاق می افتد که موتور در مرحله ای که موتور سرد است روشن شود. بهتر است از چند درجه روغن موتور کل استفاده کنید که ویسکوزیته پایینی در سرما دارد.
روغن موتور توتال

رتبه بندی کل روغن موتور از نظر ویسکوزیته
بر اساس استانداردهای انجمن مهندسین خودرو آمریکا (SAE) مبنای طبقه بندی ویسکوزیته روغن موتور در دو گروه تعریف شده است. گروه اول که شامل حرف W می شود گروه روغن های چند درجه یا چند درجه هستند. دسته دوم بدون حرف W هستند که به روغن های تک درجه یا مونوگرافی معروف هستند. در روغن موتور توتال مولتی گرید روغن در هوای سرد ویسکوزیته پایینی دارد و برای کار در فصول سرد مناسب است. ویسکوزیته پایین همچنین توانایی روغن موتور را برای پمپاژ در دماهای پایین افزایش می دهد.

رتبه بندی بر اساس سطح کیفیت کل روغن موتور
بر اساس استانداردهای موسسه نفت آمریکا، کیفیت روغن موتورهای تولید و عرضه شده توسط شرکت های مختلف به دو گروه تقسیم می شود.
1- روغن موتورهای بنزینی. سطح کیفیت با دو حرف نشان داده می شود. حرف اول S که مخفف Service Station می باشد مخفف Oil Service station است که عموماً توسط مکانیک ها و تعمیرگاه های خودرو استفاده می شود. حرف دوم با یکی از حروف الفبای انگلیسی از A تا N مشخص می شود که امروزه بالاترین سطح کیفی روغن موتور است. به عنوان مثال روغن موتور توتال 9000 دارای API SN است.
2- روغن موتور خودروها و موتورهایی که با گازوئیل کار می کنند با حرف c به معنی تجاری شروع می شود. حرف C مخفف وسایل نقلیه تجاری، کشاورزی و حمل و نقل جاده ای است. حرف دوم یکی از حروف الفبای انگلیسی از A تا J است که امروزه بالاترین سطح کیفیت تولید را دارد. سپس با اعدادی که بعد از آن حروف نوشته شده است علامت گذاری می شود.



:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

 

با نزدیک شدن به فصل زمستان و شنیدن نام آن، سرما همیشه اولین چیزی است که به ذهن همه می رسد. هوای سرد زمستان به نوبه خود باعث تغییر لباس افراد می شود. دیگر خبری از لباس های راحت و گشاد نیست و با توجه به موقعیت جغرافیایی و شدت سرما، لباس مردم به سراغ لباس های گرم و چند لایه هم می رود. در مقاله زیر در مورد ویژگی های یک پارچه زمستانی خوب صحبت خواهیم کرد. دفتر خاطرات را بخوانید. برای خرید پالتو زنانه زمستانی با کیفیت بسیار بالا و جنس عالی از فروشگاه معتبر و معروف کهن شاپ مراجعه نمایید

در نتیجه، با نزدیک شدن به فصل سرما، افراد بیشتری به دنبال پوشیدن لباس های کم و بیش روی یکدیگر هستند. لباس های بی شماری با بافت های بیگانه با این فصل فقط روی هم پوشیده می شوند و مشکل ایجاد می کنند. مهمتر از همه اینکه گاهی اوقات پوشیدن این تعداد لباس باعث احساس سنگینی و ناراحتی می شود.

انواع کبریت مخملی

در بیشتر موارد این انبوه لباس دمای مناسبی را برای بدن فرد فراهم نمی کند و افراد همچنان احساس سرما می کنند. در عین حال، لباس های زیادی می پوشند یا خیلی گرم هستند و احساس خفگی می کنند. در نتیجه چه بهتر که در انتخاب لباس مناسب برای هر فصل دقت بیشتری می کردند.

مهم ترین چیزی که در فصل زمستان به چشم می خورد این است که مردم دوست دارند خود را گرم نگه دارند و همچنان استایل شیک خود را حفظ کنند. تعریف لباس و پوشیدن شیک ترین و مناسب ترین لباس ها برای فصل همیشه یکی از سوالات مهمی است که در ابتدای هر فصل مطرح می شود. حالا، آیا هنوز هم می توانید با پوشیدن لباس های زیاد روی هم برای گرم ماندن در این فصل شیک به نظر برسید؟

مجموعه ای از پارچه های زمستانی جدید برای مردان
پارچه جدید زمستانی بازار پوشاک مردانه کاربردهای مختلفی دارد که از آن جمله می توان به انواع پارچه کت و شلوار، پارچه مانتو، ژاکت، شلوار، پشتی و بارانی اشاره کرد. پارچه هایی که برای این مدل لباس زمستانی استفاده می شود باید قوام و ضخامت خوبی داشته باشند تا برای گرمای بدن استفاده شوند.

لباس
پارچه فاستونی همیشه و به طور معمول برای دوخت لباس کت و شلوار استفاده می شود که در تمام فصول استفاده می شود.

خرید پارچه فاستونی

پالتویی
مدل مانتو مردانه عمدتا در دو نوع دامن و ترمه دوخته می شود. بهترین مدل مانتوهای دنیا که در کلکسیون های معروف مد به نمایش گذاشته شده اند از این پارچه ساخته شده اند.

انواع پارچه دامن

ژاکت
ژاکت (هودی) یک لباس زمستانی مردانه است که عمدتاً از پارچه یا پارچه پشمی تهیه می شود.

شلوار
محبوب ترین پارچه های زمستانی جدید در بازار همگی از کتان ساخته شده اند.

ژاکت یا ژاکت

برای ژاکت و ژاکت معمولا از نخ نخی یا پارچه پشتی استفاده می کنند زیرا بخشی از پارچه جدید زمستانی است.

انواع نخ پنبه پشتی

بارانی
پارچه بارانی یا ضد آب همانطور که از نامش پیداست مخصوص فصول بارانی و برفی است. برای جلوگیری از خیس شدن لباس هایتان در پاییز و زمستان می توانید از این مدل پارچه استفاده کنید.

 

انواع پارچه های زمستانی جدید زنانه
پارچه زمستانی زنانه با مردانه یکی است اما تنوع لباس زمستانی زنانه بیشتر است. این مدل پارچه زمستانی در انواع مانتو، کت، مانتو زمستانی، مانتو زمستانی و بارانی استفاده می شود.

شنل
مانتوهای زمستانی باید خیال خانم ها را در روزهای سرد راحت کند. محبوب ترین پارچه هایی که برای مانتوهای زمستانی استفاده می شود، پارچه کرپ، پارچه، پشتی و چرم است.

انواع پارچه کرپ

ژاکت
مانتوهای زمستانی در فصل سرد بسیار محبوب هستند و می توان از آنها برای گرم نگه داشتن بدن استفاده کرد. برای کاپشن های پاییزی و زمستانی از پارچه و نخی (نخ پنبه ای) استفاده می شود.

کت
مانتو زمستانی نیز یکی از محبوب ترین لباس های زمستانی است. در پارچه های زمستانی جدید موجود در بازار می توان از پارچه ترمه، پارچه دامن و پارچه خز استفاده کرد.

کت
مانتوهای زمستانی زنانه مانند مانتوهای زمستانی زنانه است. تنها تفاوت در پارچه چرمی است که بیشترین استفاده را دارد.

بارانی
بارانی زنانه در فصل پاییز و زمستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به این پارچه پارازیت نیز می گویند که ویژگی اصلی آن مقاومت در برابر باران و برف است.

انواع مانتوهای بارانی

خرید بارانی

مهمانی گرم زمستانی

انواع پارچه های زمستانی
همانطور که می دانید پارچه های زمستانی بسیار متنوع هستند. تنوع آن نیز ناشی از تنوع الیاف به کار رفته در دوخت آن است. هر پارچه با توجه به ماهیت ماده اولیه مورد استفاده برای دوخت و بافندگی ویژگی های خاص خود را دارد. هر یک از این ویژگی ها باعث می شود که پارچه های مختلف برای مصارف خاصی مناسب باشند و به خصوص برای فصل خاصی با توجه به مشخصات و خودرو قابل استفاده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جعفری

نحوه بررسی روغن هیدرولیک فرمان
روغن هیدرولیک در خودرو به عنوان روان کننده فرمان استفاده می شود. هنگام چرخاندن فرمان، پمپ هیدرولیک این روغن را به سیستم فرمان خودرو تزریق می کند تا چرخ ها با نیروی کمتری به پهلو بچرخند. برای خریدروغن هیدرولیک فرمان شرکت اکسون موبیل با کیفیت عالی می‌توانید به نمایندگی این شرکت اویل کارو در ایران مراجعه نمایید.

با توجه به عمر نسبتاً طولانی این روغن، بسیاری از افراد موفق به بررسی آن نمی شوند، اما همانطور که می دانید در صورت کاهش روغن هیدرولیک، فلایویل سفت می شود و ممکن است دنده، پینیون و پمپ هیدرولیک آسیب ببینند. بنابراین لازم است مقدار روغن هیدرولیک در فواصل زمانی مشخص بررسی شود و در صورت نیاز روغن ریخته شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه بررسی روغن هیدرولیک آشنا کنیم و همچنین شما را با عواملی که باعث پوسیدگی روغن فرمان می شوند آشنا کنیم. با ما بمان.

نحوه بررسی مخزن روغن هیدرولیک
خازن فرمان هیدرولیک معمولاً استوانه ای شکل است و در کنار تسمه هیدرولیک قرار دارد و دارای برچسبی است که آن را مشخص می کند. این مخزن می تواند از پلاستیک یا فلز ساخته شود. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، دفترچه راهنمای ماشین خود را بررسی کنید. در اکثر خودروها، محل قرارگیری این مخزن مشابه است، اما ممکن است برخی از خودروهای جدید برای صرفه جویی در هزینه یا افزایش فضای اطراف موتور جایگزین شده باشند.

گام اول
مخزن روغن هیدرولیک را بررسی کنید. اگر هنگام چرخاندن فرمان صدای بلندی شنیدید، نشانه آن است که سطح روغن هیدرولیک پایین آمده است.

مرحله دوم
سطح روغن هیدرولیک را بررسی کنید. اگر مخزن از پلاستیک شفاف ساخته شده باشد، به راحتی می توانید سطح روغن را ببینید. اگر از فلز یا پلاستیک مات ساخته شده باشد، می توانید سطح روغن را با گیج روغن که معمولاً زیر درپوش مخزن نصب می شود اندازه گیری کنید.

در برخی خودروها، سطح روغن هیدرولیک را تنها زمانی می توان به درستی اندازه گیری کرد که موتور برای مدت کوتاهی کار کرده باشد. در برخی خودروها، فرمان باید چند بار در هر جهت چرخانده شود تا موتور در حال کار باشد تا اندازه گیری دقیق انجام شود.

در برخی از خودروها، بر روی گیج یا بدنه باک رتبه بندی وجود دارد. درجه گرم نشان دهنده سطح مناسب روغن زمانی است که موتور برای مدتی کار کرده است و درجه سرد نشان دهنده سطح مناسب روغن زمانی است که موتور برای مدتی خاموش است. ممکن است به جای آن از حداکثر یا حداقل استفاده شده باشد.

 سطح سوم

ببینید گیج چقدر در روغن هیدرولیک آغشته شده است. اگر از گیج برای اندازه گیری سطح روغن هیدرولیک استفاده می کنید، پس از خارج کردن آن از مخزن، آن را با پارچه ای پاک کنید و آن را کاملا در مخزن فرو ببرید و خارج کنید.
رنگ روغن هیدرولیک را بررسی کنید. رنگ روغن خوب باید روشن و دارای رنگ کهربایی یا صورتی باشد.

اگر رنگ روغن هیدرولیک قهوه ای یا مشکی است، ذرات لاستیکی موجود در شیلنگ ها، درزگیرها یا اورینگ ها آن را آلوده کرده است، در این صورت برای تعویض روغن باید با یک مکانیک مشورت کنید و ببینید کدام قسمت های سیستم هیدرولیک فرمان نیاز به تعویض دارد. .

روغن هیدرولیک ممکن است تیره تر از آنچه هست به نظر برسد. در صورت شک، رنگ را با رنگ دستمال کاغذی سفید مقایسه کنید. اگر رنگ روغن همان چیزی است که باید باشد، به ذرات لاستیک آلوده نیست.

مرحله چهارم
در صورت لزوم، روغن را اضافه کنید تا به سطح مناسب برسد. اگر ماشین شما دارای کالیبراسیون مخزن روغن است، بسته به روشن یا خاموش بودن موتور، روغن را تا زمانی که به سطح گرم یا سرد برسد، اضافه کنید. اگر سطح روغن را با گیج چک می کنید، روغن را به آرامی اضافه کنید تا روغن داخل مخزن تمام نشود.

حتما از روغن توصیه شده برای خودروی خود استفاده کنید تا ویسکوزیته مورد نظر برای سیستم هیدرولیک شما را داشته باشد.

مرحله پنجم
اگر روغن هیدرولیک در دسترس نیست و در شرایطی هستید که باید مقداری روغن اضافه کنید، می توانید از واسکازین برای گیربکس های اتوماتیک استفاده کنید. گیربکس اتوماتیک واسکازین با روغن فرمان هیدرولیک در همه موارد به جز رنگ مشابه است: واسکازین صورتی یا قرمز است، اما روغن هیدرولیک اینطور نیست. گیربکس های اتوماتیک واسکازین قرمز هستند زیرا در صورت نشتی به سرعت قابل تشخیص است.

مراقب باشید که مخزن روغن هیدرولیک را بیش از حد پر نکنید. بهتر است مخزن را کمی خالی بگذارید تا کاملاً آن را پر کنید. دلیل این امر این است که وقتی روغن هیدرولیک گرم می شود، حجم آن افزایش می یابد و از ماژیک خود استفاده می کند. اگر مخزن را تا بالا پر کنید و سپس رانندگی کنید، افزایش حجم روغن می تواند مشکلاتی ایجاد کند و هزینه زیادی برای دست شما داشته باشد.

درپوش مخزن را ببندید. بسته به ماشین، ممکن است لازم باشد در را فشار دهید یا بچرخانید تا بسته شود. قبل از بستن درپوش کاپوت، مطمئن شوید که پوشش مخزن هیدرولیک کاملاً بسته شده است.



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()